neděle 29. ledna 2012

Recenze : Upíří deníky 1 díl. - Probuzení

  
...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mně ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já...

V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elenou, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...




Můj dojem : Už mnohokrát jsem musela uznat, že člověk udělá nejlépe, když si nejprve přečte knížku a pak se pustí do filmu, protože si udělá jednotlivé obrázky o postavách a celkově o prostředí. Podle mě to u této knížky a myslím že i u celé série platí dvojnásob. Už dříve jsem věděla, že se knížky UP budou určitě lišit od seriálu, ale kdyžbych to měla porovnat, tak v tomto případě jsou to dva odlišné příběhy. Jasně, pár fakt mají podobných, ale spíše se liší. Takže kdyžbych měla jít do detailů...



Zaprvé se liší postavy, přesněji v seriálu jich pár chybí nebo jsou nahrazeny jinými anebo k sobě mají jednotlivé osoby jiné vztahy. Další jsou popisy osob - Elena blondýna, Bonnie zrzka,.. . Také pár fakt jako že se Stefan narodil na konci 15. století, Katherine byla příliš něžná a to asi tak znamená, že Elena je mnohem no, dá se říct tvrdší než Katherine, což se seriálem zrovna moc nesouhlasí :D. Také bych řekla, že kdybych nejprve přečetla knížku a pak viděla seriál, pár věcí by mi nedocházelo anebo mi přímo nesouhlasilo.


 A teď něco k samotné knížce. Celkově se mi četla moc dobře, přečetla jsem ji za tři dny, což je na mě docela dobrý :D... Kniha začíná deníkových zápisem Eleny, který nám tak nějak přiblíží děj. Poté následuje první den ve škole po prázdninách, kde se Elena  setkává s novým spolužákem - Stefanem Salvatorem, který si ji vůbec nebere na vědomí a dělá jako by byla vzduch (což je jenom přetvářka, uvnitř Stefan totiž bojeje sám se sebou, aby jí přede všemi neublížil). 

Také se seznamujeme s Eleninými kamarádkami Bonnie a Meredith a s její malou čtyřletou sestřičkou Margaret (chudák Jeremy :D), tetou Judith a jejím přítelem Robertem a s Caroline, Eleninou rivalkou. Dále s postavami jako je Matt Honeycutt, Tayler Smallwood, Dick Carter a s dalšími. 

 
Když bych měla zbytek shrnout do pár vět :D ... Eleně nesedí, že je Stefanovi naprosto ukradená a poté co ji Stefan zachrání na hřbitově před Tayler, mu to dá jasně najevo. Stefan jí to tak nějak vysvětlí a začnou spolu dá se říct chodit. Mezitím se ve Fell´s Church objevuje čím dál tím více útoků na lidi, z čehož poté co při Hallowenu zabijí pana Tanera obviní Stefana... Ke konci ale Elena se Stefanem přijdou na původce útoků, když Stefan vysvětluje vše Eleně - co je zač plus jeho historii spojenou s Katherine a Damonem (Stefanovo bratr)...

Za útoky na lidi může právě Damon, který se rozhodl udělat Stefanovi ze života peklo, zato, že ho před staletími zabil a tím i proměnil v upíra... Damon není jako Stefan, který pije zvířecí krev. Damon se živí na lidech a tím má větší možnost používat své Síly. Tím pádem se uměl dobře zamaskovat, aby na něho Stefan jen tak nepřišel...Elena se ale s Damonem již pár krát setkala, například když s Bonnie dělali kouzlu na téma, koho si vezme a čirou náhodou se tam objevil právě Damon, který využil pozvání do domu (upíři nemohou bez pozvání vejít do domu)... Knížka končí tak, že po setkání Stefana s Damonem Stefan znenadání zmizí a Elena se rozhodne, že ho za každou cenu najde a když bude muset tak i zachrání...


Ups... ! Takže jsem to konečně dopsala. Toto je moje první vlastní recenze, takže doufám, že to co jsem napsala dává alespoň trochu smysl :D. Také se předem omlouvám za pravopisný chyby :D.

3 komentáře:

  1. Na tvoji první recenzi to je dobré! :)
    Když uvidíš moji první, posadíš se z toho na zadnici :D
    Ale upozorňuji tě, pokud budeš třeba za 2-3 měsíce spolupracovat s nějakým nakladatelstvím, ani v jediné větě ti nesmí chybět třeba tečka :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle, že je tvoje první recenze? Je dokonalá :)
    Jinak knížku jsem nečetla a upřimně se jí trošku bojím :)

    OdpovědětVymazat